Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tunnelbanan i Bangkok?

Posted
You must be logged in to answer or write a new post.
Jag ska snart åka till Bangkok och undrar om någon vet hur tunnelbanan där fungerar. Hotellet jag har bokat verkar ligga lite off side sett till alla turistattraktioner (Palats, tempel, marknader osv)

De flesta sidor jag läst säger att biltraffiken kan vara bedrövlig men tunnelbanan är bra så jag undrar hur den fungerar, behöver man något åk-kort eller köper man biljetter, hur mycket kostar det och är det ett bra sätt att färdas inom Bangkok på?
Hanna
hindihanna
Last active at - from Caranzalem, Taleigao, Goa, Indien
Share on facebook
Posted
Hej!
Jag har varit i Bangkok flera gånger ( men nu några år sedan ) och med stor framgång åkt med Skytrain ( tunnelbanan) det är enkelt billigt och snabbt.
"Skytrainen" från airporten är fantastisk, snabb och billig!!!
Jag köpte någon form av dygnskort...men jag tror att jag fick ett antal gratiskort av Thailändska Turistbyrån i Stockholm...de var mycket generösa!
Jag besöker ofta det lands Turistbyrå som jag skall resa till...kolla!
"Malte" Jonny Persson
Report

Jonny Persson
Last active at - from Kristianstad, Skåne län, Schweden
Posted
Nu är jag tillbaka från min lilla trip till Bangkok och jag har tagit mig omkring i staden via både skytrain och tunnelbanan. Det var otroligt smidigt att köpa biljett och att hitta dit man skulle.Då vi stannade relativt kort tid och inte skulle åka så vansinnigt mycket så köpte vi
Report

Hanna
Last active at - from Caranzalem, Taleigao, Goa, Indien

Forum

Destinations

Afrika

Antarktis

Asien

Europa

Nordamerika

Ozeanien

Südamerika