Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Första gången i Asien - Aonang och Phuket

Posted
You must be logged in to answer or write a new post.
God dag alla resenärer,Åker ensam i två veckor till Thailand och landar i Krabi 16/1-15. Första gången jag är i Asien, och vill givetvis känna att jag inte missat något jag absolut inte borde.Min plan är än så länge att sova de 3 första nätterna på stranden i Ao Nang, och sedan
Charlie Fjellsöy
challq
Last active at - from Varberg, Hallands län, Schweden
Share on facebook
Posted
Hej, börja med 3 nätter i Krabi som du har planerat, det räcker för att upptäcka det området, sedan har du ju bara 2v på dig så du kommer inte hinna med alla ställena, men ifall jag var du skulle jag efter Krabi tagit buss till Phuket och Patong som är det största och mest kända
Report

Inactive User
Inactive User
Posted
Tack Nattensljus för ditt svar. Det var verkligen efterlängtat att någon orkade med att svara på mina frågor.Är det "bortkastat" att övernatta på Phi Phi? Tänkte mig två nätter där, men det kanske räcker med en natt - eller ingen alls?Har inget emot att festa, till viss grad. Gillar
Report

Charlie Fjellsöy
Last active at - from Varberg, Hallands län, Schweden
Posted
Hej igen, skall försöka svara på ditt långa inlägg. Jag bodde 4 nätter på Phiphi sist men jag tycker självklart att ni skall övernatta där, gärna bo 2-4 nätter men inte mer.En sak ni måste göra är ju att ta en heldagstripp med båt runt Phiphi. Det kostar ca 700 baht inkl mat/vatten
Report

Inactive User
Inactive User
Posted
Hej!Jag rekommenderar endast en dagstur till phiphi. Smutsigt, otrevlig personal som var less på turister och på dagen försvann vattnet så det gick inte att bada dock är det värt att åka runt och titta på öarna och snorkla. Vill du parta så är det i Patong i Phuket som gäller,
Report

Caroline Naukkarinen
Last active at - from Uppsala, Uppsala län, Schweden
Posted
Har bott i Phuket i några månader. Kan tipsa om mina grannar jag hade i Phuket, de har ett relativt nystartat företag som säljer resor: [link url=http://www.phuketbestfriend.com/]http://www.phuketbestfriend.com/[/link]

Riktigt trevligt folk som kan fixa det mesta, Pom och Kuwit :)
Report

Glada Patrik
Last active at - from Sundsvall

Forum

Destinations

Afrika

Antarktis

Asien

Europa

Nordamerika

Ozeanien

Südamerika